مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-05بين الملل

خراسان جنوبی از استان های نخست در ثبت آثار جهانی کشور است


خراسان جنوبی در شمار استان های دوم و یا سوم کشوری به لحاظ تعداد آثار به ثبت رسیده در یونسکو است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طبس، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در پایان سفر به این شهرستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو استان های با قدمت و با اصالت است و تعداد آثار باستانی به ثبت رسیده در فهرست جهانی مبین این موضوع است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو استان های دوم یا سوم کشور به لحاظ تعداد آثار به ثبت رسیده در یونسکوست  افزود: اینکه آثاری ثبت فهرست جهانی می شود به راحتی مقدور نیست.

  استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که در بحث انتخاب یک اثر در فهرست آثار جهانی شاخص هایی مدنظر است، تصریح کرد: در اجلاسیه یونسکو که با حضور کشور های مختلف برگزار می شود، در کنار موضوعات فنی، مسایل سیاسی هم تأثیرگذار است.

  قناعت ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران تحریم است و آثار تحریم را ما در یونسکو هم شاهدیم، کشورهای دیگر آثار خود را با تخفیف به ثبت می رسانند اما ایران ظرفیت های خوب،  با سابقه و با پیشینه غنی دارد که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

   وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری جهانی استان از جمله قنات بلده، باغ اکبریه، بیابان لوت، روستای خراشاد، ژئوپارک طبس،  افزود: چهار کاروانسرا در استان ثبت جهانی شده که سه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی از استان های نخست در ثبت آثار جهانی کشور است

خراسان جنوبی از استان های نخست در ثبت آثار جهانی کشور است