مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 12:052023-09-25بين الملل

18 سال حبس برای یک دختر منتقد عربستانی


یک دانش آموز دختر دوره متوسطه در عربستان به جرم انتشار پیام هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در شبکه های اجتماعی، به 18 سال حبس محکوم شد.

- یک دانش آموز دختر دوره متوسطه در عربستان به جرم انتشار پیام هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در شبکه های اجتماعی، به 18 سال حبس محکوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، دادگاه جرائم ویژه عربستان سعودی در ماه اوت یک دختر را که در زمان صدور حکم 17 سال سن داشت، به 18 سال زندان محکوم کرد.

عربستان با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، چندین حکم حبس سنگین برای فعالیت های سایبری و استفاده از شبکه های اجتماعی برای انتقاد از دولت این کشور صادر کرده است.

به عنوان مثال، محمد الغامدی، معلم بازنشسته اخیراً حکم اعدام دریافت کرد و سلمی الشهاب، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه لیدز انگلیس به دلیل انتشار توییت هایی در سال گذشته میلادی، به 34 سال حبس محکوم شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در گفت وگویی با شبکه خبری فاکس خبر اعدام غامدی را تأیید کرد، اما آن را به گردن قوانین بد انداخت: ما از این مسئله خوشحال نیستیم، بلکه خجالت زده هستیم.

اما تحت دستگاه قضایی، باید از قوانین پیروی کرد و من نمی توانم به یک قاضی بگویم که قانون را نادیده بگیر، چرا که این خود نقض حاکمیت قانون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 سال حبس برای یک دختر منتقد عربستانی

18 سال حبس برای یک دختر منتقد عربستانی