مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-10پزشكي

توجه به بهداشت روان کارسازتر از مصرف داروهای درمان روان است


یک مشاور خانواده و زوج درمانگر گفت: با آنکه درمان افسردگی بیماران با استفاده از داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی و ضد اضطراب امکان پذیر است اما بی شک توجه به بهداشت روان کارسازتر از مصرف داروهایی است که از سوی روانپزشکان و یا پزشکان متخصص تجویز می شود.

- ایسنا/قزوین یک مشاور خانواده و زوج درمانگر گفت: با آنکه درمان افسردگی بیماران با استفاده از داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی و ضد اضطراب امکان پذیر است اما بی شک توجه به بهداشت روان کارسازتر از مصرف داروهایی است که از سوی روانپزشکان و یا پزشکان متخصص تجویز می شود.

دکتر کبری درویش پیشه در گفت وگو با ایسنا به مناسبت هفته سلامت روان ضمن تعریف بیماری افسردگی، اظهار کرد: افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به داشته های لذت بخش خود از دست می دهد.

وی در ادامه بیان کرد: اختلال خلق زمانی روی می دهد که بیمار این حالت را به مدتی بیش از 2 هفته یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته باشد، به گونه ای که در فعالیت های روزانه خود دچار اختلال عملکرد شود.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته آمار افسردگی در ایران روند رو به رشدی داشته و بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات مراکز درمانی و پژوهشی، نوجوانان و جوانان بیشترین سهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به بهداشت روان کارسازتر از مصرف داروهای درمان روان است

توجه به بهداشت روان کارسازتر از مصرف داروهای درمان روان است