مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 19:202023-10-03ورزشي

برگزاری نخستین جشنواره سیب در شهر بار شهرستان نیشابور


سالانه بیش از 50 هزار تن سیب از 500 هکتار باغات شهر بار برداشت می شود این در حالی است که باغداران از مشکلاتی همچون کم آبی، نبود کارخانه فرآوری و سردخانه رنج می برند.

- خبرگزاری فارس_ نیشابور_ فاطمه قاسمی، عصر امروز نخستین جشنواره سیب در فضایی معطر و رنگین از عطر سیب های سرخ و زرد در شهر بار در حالی برگزار می شود که باغداران شهر بار، پرگلایه به سیب های درشت چیده شده در سبد ها زل زده اند.

کنار یکی از باغداران که با لبخند زروکی بر لب به میهمانان لبخند می زند و رسم میزبانانی را به جا می آورد، می نشینم و وقتی خودم را معرفی می کنم پیرمرد باغدار می گوید: امروز همه خوشحال هستند ما هم به شادی مردم شادیم اما حقیقت این است که ما با خون دل سیب را به عمل می آوریم کمبود آب کمرمان را شکسته 500 هکتار از باغات شهر بار زیر کشت سیب است با چنین ظرفیتی ما شاهد خشک شدن درختان سیب در اثر بی آبی هستیم.

  باغدار دیگری بیان می کند: به جز کمبود آب مشکل دیگر ما، گرانی سم و کود است جهاد کشاورزی به باغداران سهمیه سم و کود نمی دهد و می گوید سهمیه سم و کود برای کشاورزان است، فاجعه دیگر اینجاست که باغات شهر بار با وجود آبشار بار و رودخانه با کمبود آب روبروست.

20 سال قبل در نزدیکی آبشار بار پایه های سد خاکی را زدند و بعد همانطور رها کردند اگر سد خاکی احداث شود آب آبشار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین جشنواره سیب در شهر بار شهرستان نیشابور

برگزاری نخستین جشنواره سیب در شهر بار شهرستان نیشابور