مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:102023-09-26سياسي

در دوران دفاع مقدس عکاسان تنها گروه هنری ثابت قدم نزدیک رزمندگان بودند


یازدهمین نشست از سلسله نشست های نیاوران با عنوان «روایتی از هنر و دفاع» همزمان با هفته دفاع مقدس در مجموعه نیاوران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛  نشست  روایتی از هنر و دفاع  با حضور مینو خانی مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه هنر دفاع مقدس، محمدحسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و عکاس پیشکسوت جنگ تحمیلی، محسن سلیمانی مدرس دانشگاه، معمار خط و طراح گرافیک و جمع دیگری از علاقه مندان در محل سالن کنفرانس این مجموعه تشکیل شد.

محمدحسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و عکاس پیشکسوت جنگ تحمیلی در این نشست با بیان اینکه سه نوع عکاس در حوزه دفاع مقدس داشتیم، توضیح داد: اولین گروه عکاسان رسانه هستند.

شاخصه این عکاسان این بود که آثارشان سریع دیده می شد و چون رسانه منتظر این عکس ها بود، ایراد و اشکال کار سریع مشخص می شد.

وی ادامه داد: این افراد چون با عنوان عکاس استخدام شده بودند با اصول اولیه عکاسی و زیبایی شناسی آشنا بودند و به دلیل ارتباط با دبیران سرویس های خبری، می دانستند که چه نوع عکسی مدنظر است و از این رو آثار بسیار خوبی خلق کردند.

وی افزود: عمده آثار این عکاسان سیاه و سفید بود، چون نشر خبر به صورت سیاه و سفید انجام می شد و از رنگ در آثار خبری نبود؛ شاخصه این نوع عکس ها در این بود که چون رنگی نبودند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوران دفاع مقدس عکاسان تنها گروه هنری ثابت قدم نزدیک رزمندگان بودند

در دوران دفاع مقدس عکاسان تنها گروه هنری ثابت قدم نزدیک رزمندگان بودند