مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-09اقتصادي

بی محلی سرمایه گذاران به منطقه آزاد اینچه برون / خبری از فرآیند اجرایی نیست 


گروه استان های خبرگزاری دانشجو، استان گلستان با وجود برخورداری از طبیعت سبز و سیمایی دل فریب و زیبا، در زمره استان های کم برخوردار و محروم کشور تلقی می شود که به عقیده کارشناسان این جایگاه ، - با گذشت حدود 2 سال از تصویب منطقه آزاد اینچه برون در گلستان، اما خبری از انتصاب اعضای هییت مدیره و آغاز عملیات اجرایی در این بخش نیست؛ موضوعی که سرگردانی و البته بی محلی سرمایه گذاران به این منطقه را به همراه داشته است.

     گروه استان های خبرگزاری دانشجو، استان گلستان با وجود برخورداری از طبیعت سبز و سیمایی دل فریب و زیبا، در زمره استان های کم برخوردار و محروم کشور تلقی می شود که به عقیده کارشناسان این جایگاه ، هیچ تناسبی با پتانسیل های این استان ندارد.

   در سالیان اخیر تلاش های متعددی برای برون رفت از این وضعیت در دستور کار قرار گرفت تا با استفاده از ظرفیت هایی مانند کشاورزی، گردشگری، صنعت و ترانزیت کالا بتوانند متوسط سرانه درآمدی اهالی این خطه را افزایش دهند.

  یکی از موضوعاتی که از نیمه دهه نود (سال 94 ) در دستور دولتمردان قرار گرفت، ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون بود تا با استفاده از موقعیت منحصربفرد ژئوپلیتیک (جغرافیای سیاسی)  این استان و همجواری با کشورهای اوراسیا شاهد تحول و رونق اقتصادی در این استان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی محلی سرمایه گذاران به منطقه آزاد اینچه برون / خبری از فرآیند اجرایی نیست 

بی محلی سرمایه گذاران به منطقه آزاد اینچه برون / خبری از فرآیند اجرایی نیست