مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-14سياسي

سازمان جهانی بهداشت به موضوع حمله به بیمارستان ها در غزه ورود کند


سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رییس سازمان جهانی بهداشت، حمله به بیمارستان ها و کادر درمان را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی ایران  با ارسال نامه ای به رییس سازمان بهداشت جهانی که رونوشت آن نیز به نماینده آن سازمان در ایران فرستاده شده، حمایت سازمان نظام پزشکی ایران از کادر درمانی غزه را اعلام کرد.

وی همچنین با یادآوری قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو هرگونه تهدید کادر درمان و تعیین ضرب الاجل برای خروج از محل ارائه خدمت را محکوم کرد.

متن این نامه به شرح زیر است: جناب آقای تدروس ادهانوم دبیر کل محترم سازمان جهانی بهداشت با احترام بر اساس کنوانسیون بین المللی ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمانی در همه ی میدان ها برای همه طرف های درگیر امری ضروری است و در انجام وظایف پزشکی یا معنوی خود آزاد است.

با عنایت به حملات جنگی کور به مردم غیرنظامی و بی دفاع غزه و بحرانی شدن اوضاع بهداشتی، درمانی و دارویی، در صورت تداوم این روند غیر انسانی فاجعه بشری رخ خواهد داد.

حمله به بخش های بهداشتی درمانی و نیز تعیین ضرب الاجل برای کادر درمانی جهت تخلیه مراکز ارائه خدمات به مجروحین و نیز ایجاد محدودیت برای درمانگران داوطلب تحت هر عنوانی محکوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت به موضوع حمله به بیمارستان ها در غزه ورود کند

سازمان جهانی بهداشت به موضوع حمله به بیمارستان ها در غزه ورود کند