مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-27سياسي

سازوکار مجلس برای پرداخت بدهی بانک ها و مؤسسات اعتباری


نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکاری برای جبران تعهدات و پرداخت بدهی های بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درحال گزیر تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،5مهر) مجلس شورای اسلامی،  بندهای ث و ج  ماده 8  لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکاری برای جبران تعهدات و پرداخت بدهی های بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درحال گزیر تعیین کردند.

ث- ماده (95) قانون برنامه پنجساله پنجم در رابطه با صندوق ضمانت سپردهها با لحاظ موارد زیر تنفیذ می شود: 1- صندوق ضمانت سپرده ها موظف است سپرده های تضمین شده سپرده گذاران در بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درحال گزیر را پس از اعلام شورای پول و اعتبار، پرداخت نماید.

2- پس از پرداخت سپرده های تضمین شده، کلیه حقوق و مطالبات سپرده گذاران تا سقف مبلغ پرداخت شده توسط صندوق ضمانت سپرده ها، به این صندوق منتقل می شود.

پرداخت مبالغ تضمین شده به سپرده گذاران، منوط به موافقت مکتوب آنان با این موضوع است.

3- سقف تضمین سپرده های مشمول ضمانت صندوق، با هدف ثبات و سلامت نظام بانکی و حمایت از حقوق مشتریان خرد و با لحاظ نرخ تورم، حداقل هر دوسال یکبار با پیشنهاد بانک مرکزی به تصویب شورای پول و اعتبار می ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار مجلس برای پرداخت بدهی بانک ها و مؤسسات اعتباری

سازوکار مجلس برای پرداخت بدهی بانک ها و مؤسسات اعتباری