مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 10:352023-09-29پزشكي

باید و نبایدهای آنفلوانزا/ چه کسانی می توانند واکسن دریافت کنند؟


با آغاز فصل سرما بیماری های نظیر سرماخوردگی و از همه مهمتر آنفلولانزا در کشور به خصوص در مناطق سردسیری شیوع بیشتری می یابد.

- جی پلاس؛ با توجه به در پیش بودن فصل سرما و شیوع بیماری های فصلی توجه به نکاتی برای در امان ماندن از بیماریهای شایع ویروسی به ویژه آنفلوانزا ضروری و موضوعی است که نباید از آن غفلت کرد.

ایرنا نوشت: با آغاز فصل سرما بیماری های نظیر سرماخوردگی و از همه مهمتر آنفلولانزا در کشور به خصوص در مناطق سردسیری مانند استان زنجان نیز شیوع بیشتری می یابد و در این زمینه متخصصان امر معتقدند به کارگیری نکات و توجه به مسائلی می تواند آنان را از ابتلا به چنین بیماری هایی مصون نگه دارد.

آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب ریزش بینی، گلودرد و سرفه بروز می کند.

در این بیماری، سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از 2 تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.

با توجه به اهمیت این موضوع ایرنا با دکتر مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت و گو کرده است: با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال آیا با شیوع ویروس آنفلوانزا روبه رو هستیم یا ویروس دیگری شایع شده است؟ علاوه بر چرخش ویروس کووید 19- ویروس آنفلوانزا هم در جامعه در گردش است و این موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای آنفلوانزا/ چه کسانی می توانند واکسن دریافت کنند؟

باید و نبایدهای آنفلوانزا/ چه کسانی می توانند واکسن دریافت کنند؟