مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 08:402023-10-02اقتصادي

عصاره فلفل، سیر و پوست نارگیل بهترین جایگزین برای سموم شیمیایی


یک کارشناس گیاه پزشکی زراعت و اصلاح نباتات با بیان اینکه برای کنترل آفات در مزارع سبزی نباید از سموم با دوره ماندگاری بالا استفاده کرد؛ گفت: - ایسنا/البرز یک کارشناس گیاه پزشکی زراعت و اصلاح نباتات با بیان اینکه برای کنترل آفات در مزارع سبزی نباید از سموم با دوره ماندگاری بالا استفاده کرد؛ گفت: به جای آن می توان از سموم ارگانیک مثل عصاره سیر، فلفل یا پوست نارگیل موجود در بازار بهره برد.

مصطفی عطاءالهی در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به اینکه کودها و سموم کشاورزی بر امنیت غذایی و سلامت مردم نقش اساسی دارد، از این رو ضروری است فروشگاه های نهاده های کشاورزی مجاز که واسطه عرضه و فروش بوده و به آخرین اطلاعات و دانش روز در زمینه تولید و نحوه استفاده از سموم و کودهای کشاورزی آگاه هستند، این اطلاعات را به مصرف کننده منتقل کنند.

عطاءالهی افزود: شیوع بعضی از بیماری ها مثل سرطان ها و سکته ها به نوعی شاید در اثر سیاست های غلط قبلی و فقدان دانش کافی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی از قبیل استفاده بی رویه از سموم بسیار خطرناک باشد.

اینکه برخی سموم کشاورزی به صورت وکیوم، به دلیل تولید نامرغوب آن پس از سال ها آنقدر بوی زننده ای دارد که نمی شود نزدیک آن شد، نشان از بی توجهی به ترکیبات و تولیدات سموم کشاورزی در سال های گذشته دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصاره فلفل، سیر و پوست نارگیل بهترین جایگزین برای سموم شیمیایی

عصاره فلفل، سیر و پوست نارگیل بهترین جایگزین برای سموم شیمیایی