مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-21سياسي

قطار ملی مترو و توقف در ایستگاه ساخت داخل


توان طراحی و ساخت بومی قطارهای مترو از سال 1383 در کشور وجود دارد، اما هنوز تولید انبوه آن آغاز نشده است؛ دلایل این تأخیر را از حمیدرضا طیبی رییس اسبق جهاد دانشگاهی که در این زمینه فعالیت های بسیاری داشته است، - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ حمیدرضا طیبی رییس سابق جهاد دانشگاهی در صحبت ها و مصاحبه های قبلی بارها اعلام کرده است که از سال 1383 در کشور توان طراحی و ساخت بومی قطارهای مترو وجود داشته و علت آن را ساخت بدنه قطار توسط شرکت های واگن سازی و توان جهاد دانشگاهی در ساخت سیستم کامل رانش قطارهای مترو و توان ساخت داخل بوژی قطار در داخل می دانست.

موفق به ساخت پایلوتی هم از سیستم رانش با حمایت معاونت علمی شده و در ادامه با حمایت مجلس شورای اسلامی ماده ای در برنامه ششم توسعه گنجانده شد که صنعت ریلی تا 85 درصد ساخت داخل شود و در نهایت با حمایت معاون علمی رییس جمهور و ستاد حمل و نقل پیشرفته این معاونت، شهرداری تهران و حوزه اقتصاد بیت مقام معظم رهبری در شهریور سال 1398 قرارداد ساخت یک رام قطار 7 واگنه مترو و به کارفرمایی شرکت متروی تهران منعقد شد، با تقسیم کار صورت گرفته شرکت واگن تهران مسؤول ساخت بدنه و مونتاژ قطار طی مترو، جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت مسؤول ساخت کامل سیستم رانش برقی و سیستم کنترل و شرکت مبنای ریلی هم متولی بخش بوژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار ملی مترو و توقف در ایستگاه ساخت داخل

قطار ملی مترو و توقف در ایستگاه ساخت داخل