مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-16اقتصادي

گردشگری مذهبی در اولویت دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار گیرد


این کارشناس گردشگری با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید گردشگری مذهبی و زیارتی را در کنار گردشگری سلامت در دستور کار برنامه هفتم در اولویت قرار دهیم، - گفت: باید نگاهمان را به شهرهای مذهبی فراملی کنیم و با ایجاد تورهای مناسب بستر حضور مسلمانان را در آن فراهم کنیم.

حسین رضایی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مقایسه گردشگری مذهبی در ایران با سایر کشورهای توسعه یافته اظهار کرد: داده های آماری در سال 2023 نشان می دهد که 960 میلیون گردشگر در سال 2022 به خارج از کشور خود سفر کرده اند.

وقتی این داده های آماری را بررسی می کنید متوجه می شوید که خاورمیانه با 15 درصد از این آمار کمترین سهم از تمام دنیا را در اختیار دارد.

سهم یک صدم درصدی ایران از درآمد حاصل از گردشگری در سال 2023 وی ادامه داد: سازمان جهانی گردشگری نیز گزارشی از درآمد حاصل از گردشگری منتشر کرده که نشان می دهد در سال 2023 گردشگری یک تریلیون دلار درآمد داشته است.

سهم ایران یک صدم درصد از این میزان است.

این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه مولفه های مختلف گردشگری در دنیا با ایران متفاوت است، خاطرنشان کرد: برخی از مولفه ها با فرهنگ و سنن ایران در تضاد است، اما برخی از مولفه های آن همانند گردشگری مذهبی هم تراز مولفه های گردشگری در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری مذهبی در اولویت دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار گیرد

گردشگری مذهبی در اولویت دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار گیرد