مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-14اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد


کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد.

- ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان گفت: کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد.

علی حسین بیرانوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستیابی به توسعه پایدار از اهداف مهم کشاورزی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می آید استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه های استفاده بهینه از مزیت های موجود در کشور است.

وی تصریح کرد: به دلیل جغرافیای ایران و اقلیم متفاوت در چهارگوشه کشور امکان کاشت و تولید این نوع گیاهان در گوشه و کنار کشور و در همه فصول وجود دارد.

عضو پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: تولید گیاهان دارویی خود به منزله به کارگیری و فعال سازی ظرفیت های نهفته در کشور و استفاده از توان سرزمینی است.

بیرانوند اضافه کرد: ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه های دارویی با ارزش است که سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملکرد و مواد مؤثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

وی بیان کرد: متخصصان حوزه کشاورزی معتقد هستند که کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور نیز مؤثر بوده که سرجمع این اقدامات در حوزه های مختلف تحقق بخش اقتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد

کشت گیاهان دارویی در کاهش واردات داروها و خروج ارز از کشور تأثیر مثبت دارد