مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:252023-09-25پزشكي

آمار مبتلایان مهم ترین سرطان زنان در ایران اعلام شد


رییس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 15 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان سینه در کشور ثبت می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: کوروش اعتماد اظهار داشت: سرطان سینه بیشترین فراوانی بروز را در بین سرطان ها در کشور دارد و 95 درصد مبتلایان را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه سالانه 10 هزار مورد ابتلای جدید به سرطان روده بزرگ نیز در کشور ثبت می شود، افزود: با توجه اینکه مصرف غذاهای آماده، استعمال سیگار و قلیان رو به افزایش است، پیشگیری از سرطان های شایع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و به شکل بسته پزشکی خانواده و خدمات کنترل بیماری های غیرواگیر در مراکز بهداشتی تشخیص داده می شود و در صورت مثبت بودن خدمات درمانی در اختیار بیماران قرار می گیرد.

اعتماد تاکید کرد: کم تحرکی نیز از عوامل خطرزای سرطان ها است و اکنون در کشور شاخص فعالیت فیزیکی در 40 درصد جمعیت بالای 30 سال، کم است.

اعتماد تصریح کرد: تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ در مراکز جامع خدمات سلامت با انجام یک آزمایش ساده اولیه توسط همکاران مراقب سلامت از مراجعان بالای 40 سال انجام و در صورت مثبت بودن تست از طریق نظام ارجاع بیمار به بیمارستان های کشور ارجاع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار مبتلایان مهم ترین سرطان زنان در ایران اعلام شد

آمار مبتلایان مهم ترین سرطان زنان در ایران اعلام شد