مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 10:202023-10-09اقتصادي

افزایش سطح درآمد و رفاه و کاهش فقر در دولت سیزدهم


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صالحی اصفهانی دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه هاروارد است و در دانشگاه های معتبر همچون هاروراد، - دکتر جواد صالحی اصفهانی، اقتصاددان برجسته ایرانی مقیم آمریکا، در مقاله ای آکادمیک با محاسبات دقیق آماری، از موفقیت دولت رییسی در کاهش فقر، بهبود قدرت خرید مردم و ارتقای سطح رفاه در 2 سال گذشته خبر داد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صالحی اصفهانی دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه هاروارد است و در دانشگاه های معتبر همچون هاروراد، پنسیلوانیا، آکسفورد و ویرجینیا تک، استاد اقتصاد بوده است.

صالحی اصفهانی در این مقاله تلاش کرده به این سوال پاسخ دهد که آیا سیاست های اقتصادی آقای رییسی در دو سال گذشته از جمله افزایش نرخ ارز کالا های اساسی باعث افزایش فقر و کاهش رفاه طبقه متوسط شده است؟ پاسخ صالحی اصفهانی به این سوال منفی است.

صالحی اصفهانی با محاسبات بر مبنای داده های منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان داده که متوسط درآمد مردم در طی دو سال گذشته حدودا 7 درصد بیشتر از تورم بوده است.

برای تقویت این دیدگاه، وی مخارج مردم بر اساس نرخ دلار با روش برابری قدرت خرید (ppp) را نیز محاسبه کرده و نشان داده مخارج ارزی مردم ایران نیز در این دو سال نسبت به قبل کاهش نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سطح درآمد و رفاه و کاهش فقر در دولت سیزدهم

افزایش سطح درآمد و رفاه و کاهش فقر در دولت سیزدهم