مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:252023-10-16اقتصادي

ابرپروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز از سال آینده آغاز می شود


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: کار مهندسی پایه طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز تا پایان امسال به اتمام می رسد و انشاالله بخش اول این طرح در خرداد سال آینده برای هوشمندسازی 50 هزار کنتور به صورت پایلوت آغاز می شود.

- رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز عنوان کرد: پروژه هوشمندسازی یک امکانات پایش و کنترل مصرف گاز را در اختیار شرکت ملی گاز قرار می دهد.

در حال حاضر شرکت گاز ماهانه یک عدد از میزان مصرف صنایع، بخش خانگی و تجاری از طریق شمارش کنتورها دارد.

وی افزود: طبیعتا تعدادی از مشترکان صنعتی، تجاری و خانگی، جزو مشترکان بدمصرف هستند و شرکت ملی گاز تنها بعد از بدمصرف کردن گاز توسط این مشترکان متوجه آن خواهد شد و هیچ ابزاری برای جلوگیری از بدمصرفی قبل از وقوع یا حین وقوع ندارد.

نوشادی گفت: یعنی در شرایط فعلی که کنتورهای گاز هوشمند نیستند، جبهه سرد وارد کشور می شود، مصرف گاز بالا می رود و ممکن است برای برخی از بخش ها با کمبود گاز مواجه شویم و پس از عبور سرما تازه شرکت گاز متوجه می شود که برخی مشترکان گاز را به میزان غیرمتعارف مصرف کردند که اگر نمی کردند، این مشکلات در برخی از بخش های کشور رخ نمی داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرپروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز از سال آینده آغاز می شود

ابرپروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز از سال آینده آغاز می شود