مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 18:412023-10-22سياسي

آیت الله میرباقری: برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه معارفی درایه که در موسسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز حوزه باید به دنبال پاسخ گویی به نیازهای جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه این هدف نیازمند ارتقای سطح پژوهش، آموزش و تبلیغ در حوزه است، مطرح کرد: این ارتقا باید در حوزه اخلاق، حکمت، عرفان، فقه و .

باشد و این موضوع ماموریت حوزه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منبع اصلی ما برای این ارتقا کتاب و اهل بیت(ع) هستند، عنوان کرد: علاوه بر پرداختن به علوم پیرامونی قرآن و حدیث باید به متن کتاب و سنت نیز ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه تلاش شده است ظرفیت انس و تسلط به معارف کتاب و سنت افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: از این زیرساخت نیازهای تخصصی حوزه تامین خواهد شد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امیدواریم این توجه به متن در حوزه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در کنار تمام ظرفیت های موجود در حوزه متاسفانه این خلاء در حوزه به چشم می خورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود، یادآور شد: ظرفیت تحقق این هدف در خارج از فقه، اصول، اخلاق، حکمت و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میرباقری: برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود

آیت الله میرباقری: برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود