مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:562023-10-11پزشكي

نشانه های بیماری های قلبی و عروقی را جدی بگیرید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز لیلا حسینی، متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه علائم ثابت، مشخص و یکسانی برای بیماران قلبی وجود ندارد، اظهارکرد: نشانه ها و علائم بیماری قلبی می تواند در افراد مختلف، تظاهرهای متفاوتی داشته باشد.

وی گفت: افراد با سن بالا یا دارای دیابت و بانوان ممکن است تظاهرات متفاوت تری از سایر افراد داشته باشند و علائم آن ها متفاوت از درد قفسه سینه باشد.

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید بر اینکه وقتی کسی دچار درد قفسه سینه می شود به ویژه اگر از حد خفیف بالاتر باشد باید در اولین وقت به بیمارستان مراجعه و از دیافت مشاوره های تلفنی که موجب تاخیر در رسیدن به بیمارستان می شود، پرهیز کند، افزود: اگر فردی دچار علائم درد قفسه سینه، نفس تنگی که تاکنون تجربه نکرده و یا به تازگی متوجه شده در حالت فعالیت زودتر خسته و یا دچار نفس تنگی می شود باید در سریع ترین زمان به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کند زیرا این موارد از علائم بیماری قلبی هستند.

حسینی بیان کرد: حتی ممکن است درد در سمت چپ قفسه سینه نباشد و فرد درد را در وسط قفسه سینه و یا ندرتا در سمت راست و یا تمام قفسه سینه احساس و تجربه کند و باید به این دردها نیز به عنوان علائم بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های بیماری های قلبی و عروقی را جدی بگیرید

نشانه های بیماری های قلبی و عروقی را جدی بگیرید