مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 04:102023-09-27بين الملل

درخواست واشنگتن از باکو برای حفاظت از غیرنظامیان قره باغ


درخواست واشنگتن از باکو برای حفاظت از غیرنظامیان قره باغ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سامانتا پاور رییس آژانس توسعه بین المللی آمریکا که به ایروان سفر کرده، از جمهوری آذربایجان خواست آتش بس را حفظ کرده و گام های مشخصی برای حفاظت از حقوق غیرنظامیان در قره باغ کوهستانی بردارد.

پاور که پیش از این نامه حمایت جو بایدن رییس جمهور آمریکا را به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان داده بود، گفت که استفاده از زور توسط جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است و واشنگتن به دنبال پاسخ مناسب است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، او از الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان خواست تا به وعده خود مبنی بر حفاظت از حقوق قومیت ارمنی در قره باغ، بازگشایی کامل گذرگاه لاچین که این منطقه را به ارمنستان متصل می کند، عمل نماید و اجازه ارسال کمک و هیأت نظارتی بین المللی را بدهد.

این مقام آمریکایی سپس طی بازدید از روستای کورنیدزور در مرز جمهوری آذربایجان گفت: این کاملاً حیاتی است که ناظران مستقل و همچنین سازمان های بشردوستانه به مردم قره باغ کوهستانی که هنوز نیازهای شدیدی دارند، دسترسی داشته باشند .

طبق این گزارش، پاور همچنین از کمک اضطراری 11.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست واشنگتن از باکو برای حفاظت از غیرنظامیان قره باغ

درخواست واشنگتن از باکو برای حفاظت از غیرنظامیان قره باغ