مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 15:202023-09-27اقتصادي

انجام 420 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی سطح کشور در سال


مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه 420 هزار بازرسی از کارگاه های سطح کشور برای نظارت بر حفظ و صیانت نیروی کار انجام می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سوادکوه، احمدرضا پرنده در حاشیه مانور سراسری بازرسی از کارگاه های پر خطر در مازندران  در معدن پیشرو  سوادکوه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی چهار کار اساسی شامل تنظیم روابط کارگر و کارفرما، حفظ و صیانت از نیروی کار، راهبری تشکل های کارگری و کارفرمایی و پیشگیری از بروز مشکل در واحدها و توجه به بیمه بیکاری کارگران در اولویت قرار دارد.

 وی گفت: در راستای حفظ و صیانت نیروی کار طبق ماده 96 قانون کار جمهوری اسلامی ایران اداره کل بازرسی کار پیش بینی شده که وظیفه نظارت عالیه بر تمامی کارگاه های مشمول قانون کار انجام می شود.

 مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه به استناد ماده 85 و 95 قانون کار تأمین شرایط ایمن محیط کار تأمین تجهیزات ایمن ماشین آلات ایمن آموزش ایمنی به کارگران وسایل حفاظت فردی و آموزش فنی و نظارت بر عهده کارفرمایان است، تصریح کرد: کارگرانی که این شرایط برایشان فراهم شده همیشه باید مراقب سلامتی خود باشند و از امکانات به درستی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 420 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی سطح کشور در سال

انجام 420 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی سطح کشور در سال