مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-05پزشكي

این بیماری ها بی علامت هستند


70 درصد افرادی که درگیر این بیماری هستند اصلا خبر ندارند و این ها هم ممکن است تبدیل به سیروز شود و به صورت مرموز پیشرفت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ مهران بابایی در برنامه طبیب با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری های گوارشی و کبدی هستند که در ظاهر هیچ علامتی در فرد ایجاد نمی کنند، عنوان کرد: برخی فکر می کنند که علامت فقط درد است، در حالیکه خیلی از بیماری ها اصلا دردی ندارند مثل بدخیمی معده که ممکن است فقط با گاز و نفخ همراه باشد، پس نکته اول این است که علامت هر بیماری درد نیست و ممکن است خیلی از بیماری ها حتی علامت هم نداشته باشد.

این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد: مثل کبد چرب که بدون علامت است و اتفاقا تعداد بسیاری را هم به صورت خاموش درگیر کرده و تعداد بیمارانی که با سیروز کبدی به ما مراجعه می کنند بسیار زیاد شده است.

مثلا در افرادی که کبد چرب همراه با بیماری زمینه ای مثل دیابت دارند و در سونوگرافی و آزمایش فقط کبد چرب تشخیص داده شده، یک دفعه با سیروز کبدی مواجه می شویم، پس یکی از بیماری هایی که با وجود خطرناک بودن هیچ علامتی ندارد، همین کبد چرب است.

  بابایی در ادامه به بیماری هپاتیت بی یا سی اشاره کرد و گفت: 70 درصد افرادی که درگیر این بیماری هستند اصلا خبر ندارند و این ها هم ممکن است تبدیل به سیروز شود و به صورت مرموز پیشرفت می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری ها بی علامت هستند

این بیماری ها بی علامت هستند