مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 11:252023-10-02پزشكي

خطر در کمین طیور بومی خراسان شمالی با فروش غیرمجاز آنها توسط دوره گردها


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از خطراتی که طیور بومی این استان را تهدید می کند، - ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از خطراتی که طیور بومی این استان را تهدید می کند، فروش طیور توسط دروه گردها در سطح روستاها است.

دکتر فرزین حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ریسک انتقال بیماری ها توسط این طیور به سایر طیور بسیار بالا است چراکه تحت نظارت دامپزشکی نیستند.

وی افزود: متاسفانه اغلب این طیور از خارج استان وارد می شوند که یکی از عوامل مهم انتقال بیماری ها در میان دام ها و طیور جابجایی آنها است.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه به منظور پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماه گذشته نمونه برداری از طیور بومی انجام شد، ادامه داد: طی اجرای این طرح 1900 نمونه گیری انجام شد که هیچ یک از این طیور به بیماری مذکور مبتلا نبوده اند.

وی بیان کرد: نمونه برداری های انجام شده از طیور بومی 55 روستا بود که این روستاها یا در حاشیه زیستگاه ها قرار داشته اند و یا در نزدیکی واحدهای پرورش مرغ بوده و یا اینکه از جمعیت طیور بیشتری برخوردار بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر در کمین طیور بومی خراسان شمالی با فروش غیرمجاز آنها توسط دوره گردها

خطر در کمین طیور بومی خراسان شمالی با فروش غیرمجاز آنها توسط دوره گردها