مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 12:572023-10-14سياسي

رایزنی «رحمان» و «پوتین» در قرقیزستان


رؤسای جمهور تاجیکستان و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای همسود با یکدیگر دیدار و طیف وسیعی از موضوعات دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در حاشیه نشست سران کشورهای همسود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، سران دو کشور به تفصیل در مورد وضعیت و چشم انداز تمامی زمینه ها مشارکت راهبردی و هم پیمانی تاجیکستان و روسیه به تفصیل بحث و تبادل نظر کردند.

رحمان در سخنانی با خرسندی به گسترش فعال روابط بین تاجیکستان و روسیه و روند مثبت همکاری های دو کشور در همه زمینه ها، اشاره کرد.

رؤسای جمهور تاجیکستان و روسیه در بخش دیگری از روند مثبت مبادلات تجاری، امضا قراردادهای مربوطه بین محافل تجاری، توافقات در مورد ایجاد مشاغل مشترک در قلمرو تاجیکستان با سرمایه گذاری روسیه و نیز اجرای پروژه های سرمایه گذاری در زمینه همکاری های صنعتی، استقبال کردند.

طی این دیدار همچنین توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های بانکی، مالی، سرمایه داری، انرژی، کشاورزی و نیز ضرورت بهبود تعامل بین نهادهای ذیربط دو کشور در حوزه مهاجرت بررسی شدند.

سران دو کشور با اشاره به سطح بالای همکاری های فرهنگی و بشردوستانه با تاکید ویژه در زمینه آموزش، از آغاز پروژه ساخت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی «رحمان» و «پوتین» در قرقیزستان

رایزنی «رحمان» و «پوتین» در قرقیزستان