مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 08:502023-10-08سياسي

وجود 47 روستای هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در مراسم محوری روز روستا و عشایر که در روستای محمد شاهکرم شهرستان زهک برگزار شد، - ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در مراسم محوری روز روستا و عشایر که در روستای محمد شاهکرم شهرستان زهک برگزار شد، گفت: در سیستان و بلوچستان 57 منطقه نمونه و 47 روستای مصوب هدف گردشگری مشخص شده که یکی از آن روستاها در این منطقه روستای قلعه نو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طهرانی مقدم امروز یکشنبه با تبریک روز روستا و عشایر، روستاییان و عشایر را تولیدکنندگان هنر و صنایع دستی خواند و افزود: روستا مرکز مهر و عاطفه، هنر و تلاش و تولید است و میشود گفت که روستا نقطه آغاز هویت یک منطقه است.

وی با اشاره به منطقه سیستان و روستاهایش آن را نماد تاریخ، فرهنگ، طبیعت و شجاعت با مردمانی مهمان نواز، دارای آداب و رسوم ماندگار دانست.

طهرانی مقدم به مرمت ارگ محمدحسین خان نارویی اشاره کرد و افزود: این بنا در روستای نمونه هدف گردشگری قلعه نو در پنج کیلومتری جاده زهک به زاهدان واقع است که بیش از 85 درصد مرمت این ارگ کهن و زیبا انجام شده و در صدد این هستیم پس از تامین اعتبار و تکمیل مرمت اولین هتل سنتی استان را پس از سالها در این مجموعه به بهره برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 47 روستای هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

وجود 47 روستای هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان