مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 14:002023-09-28فرهنگي

فردین عاشق صدای دوربین بود/ «گنج قارون» پُربیننده ترین فیلم تاریخ سینماست


سومین شب از سلسله نشست های «بر سینمای ایران چه گذشت»، شب گذشته پنجم مهر با حضور فریدون جیرانی، مهدی مسعود شاهی، محمدرضا شفاه و هارون یشایایی در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

- جی پلاس ، از روابط عمومی پروژه، سومین شب از سلسله نشست های بر سینمای ایران چه گذشت ، به همت سازمان سینمایی سوره و به بهانه نمایشی مجموعه مستندی به همین نام محصول مرکز مستند سوره، به میزبانی امیر قادری و با حضور جمعی از سینماگران و اهالی رسانه چهارشنبه شب پنجم مهر در سالن شهر هفتم پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

فریدون جیرانی، مهدی مسعودشاهی، هارون یشایایی و محمدرضا شفاه حضور داشتند.

در ابتدا، امیر قادری مجری نشست گفت: باتوجه به اینکه گزارش های این جلسات در رسانه ها منتشر می شود، علیرضا رییسیان کارگردان سینما پس از خواندن آن ها به من پیام داد و گفت اولین بار من مطرح کردم که ایده خانه سینما براساس الگوهای شوروی است؛ اما فارابی به این شکل نبوده و الگویش برگرفته از تلویزیون بود .

وی ادامه داد: همچنین این کارگردان گفته است که ماجراهای تعطیلی سینماها ارتباطی به انقلاب نداشت بلکه در مقابل واردات ارزان و پُرفروش بودن فیلم های خارجی، تکراری بودن فیلم فارسی و بالا رفتن هزینه تولید موجب شد تا تعداد تولیدات کم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردین عاشق صدای دوربین بود/ «گنج قارون» پُربیننده ترین فیلم تاریخ سینماست

فردین عاشق صدای دوربین بود/ «گنج قارون» پُربیننده ترین فیلم تاریخ سینماست