مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 13:452023-10-21اجتماعي

پیگیری ثبت تالاب گندمان در فهرست تالاب های با اهمیت جهانی


معاون محیط زیست طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تالاب گندمان عنوان کرد: تالاب گندمان به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه های با ارزش جهانی یکی از تالاب های با اهمیت استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ارزش های بالای تالاب و همت مردمان شهر گندمان در حاشیه تالاب در حفظ وبقا این تالاب و اقدامات مهمی که در خصوص حفاظت از تالاب برداشته اند این تالاب و شهر گندمان از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری شهر گندمان جهت ثبت در تالاب های با اهمیت جهانی و شهر تالابی در حال پیگیری است.

وی افزود: 226 تالاب کشور جزو تالاب های مهم کشور بوده که تحت حفاظت هستند برنامه های مدیریت و حفاظت از آن ها در سطح حوزه آبخیز تالاب با همکاری استانداری ها و دستگاهای ذی مدخل پیگیری می شود و در سطوح استانی و ملی و ستاد ملی حفظ تالاب های کشور پیگیری ها صورت می گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای تامین حقآبه تالاب ها، در گذشته وزارت نیرو برنامه مدونی برای تأمین حقآبه تالاب ها نداشته است اما در حال حاضر با توجه به انجام مطالعات حقآبه تالاب های با اهمیت کشور و از جمله تالاب گندمان، وزارت نیرو مکلف به تامین کامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت تالاب گندمان در فهرست تالاب های با اهمیت جهانی

پیگیری ثبت تالاب گندمان در فهرست تالاب های با اهمیت جهانی