مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 00:502023-10-01بين الملل

4 نکته درباره حضور افغان ها در ایران : چه باید کرد؟


این که مردم برخی شهرها متوجه افزایش ملموس مهاجران شوند و رسانه ها در این باره گزارش های هشدار دهنده منتشر کنند و سپس مسوولان دریابند که انگارخبرهایی هست و تازه تشکیل جلسه دهند، - بیش از افزایش مهاجران نگران کننده است.

عصر ایران ؛ جعفر محمدی - حضور شهروندان افغانستانی در ایران، در ماه های اخیر به یکی از سوژه های مهم سیاسی و اجتماعی در ایران تبدیل شده است.

گفته می شود تا قبل از روی کار آمدن دولت طالبان ، تعداد افغان های مقیم ایران 2 و نیم میلیون نفر بوده است ولی اینک، طبق اعلام مقامات رسمی تهران ، تعداد آنها دو برابر شده و به 5 میلیون تن رسیده است؛ هر چند که برخی بر این باورند که به دلیل حضور قاچاقی برخی افغان ها، تعداد آنها بیشتر از رقم اعلامی است.

اگر بخواهیم به دور از افراط و تفریط در این باره تامل کنیم ، می توانیم به این نکات بپردازیم:1 - جهان امروز، جهان مهاجرت است و کانون های بحران، مبدا مهاجرت اند.

افغانستان طی حدود نیم قرن گذشته، کمتر روی آرامش دیده و به ویژه در 2 سال اخیر که حکومت سختگیر طالبان روی کار آمده است، شرایط زندگی در آن کشور برای مردم، بسیار دشوار شده است.

بنابراین، افغانستان، تا آینده ای نامشخص، همچنان مهاجر فرست خواهد بود و کشورهای همسایه، بیش از بقیه متاثر از این وضعیت خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 نکته درباره حضور افغان ها در ایران : چه باید کرد؟

4 نکته درباره حضور افغان ها در ایران : چه باید کرد؟