مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-09سياسي

طرح ساماندهی کودکان زباله گرد اجرا می شود


ساماندهی کودکان کار و زباله گرد در دستور کار مشترک دادستانی کل و وزارت کشور است و با همکاری مدیریت شهری و نهاد های حمایتی اجرا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، غلامعباس ترکی در کنفرانس بین المللی حقوق کودک  در مشهد گفت هم اینک در برخی از مناطق و حاشیه شهر ها با پدیده افراد بدون شناسنامه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در راستای حل این معضل، تعیین تکلیف افراد بی هویت یا بدون شناسنامه در دستور کار دادستانی قرار دارد تا این افراد برای بهره مندی از حقوق، زمینه شناسنامه دار شدنشان فراهم شود.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه در زمینه حقوق کودک ما نیازمند طراحی یک نظام جامع فراگیر و خانواده محور هستیم، ادامه داد: آسیب شناسی وضع موجود و احصای نظام مسائل حقوق کودک امری بسیار ضروری و مهم است که در این زمینه به دنبال راهکار برای حل هرکدام از چالش های موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای وضعیت نظام حمایت از اطفال و نوجوانان اقدامات بسیاری در دستگاه قضایی به ویژه در دادستانی کل انجام شده است، افزود: یکی از این اقدامات این بوده که در ساختار دادستانی کل یک نهاد راهبر در امور حسبی یا سرپرستی پیش بینی شده است که به تازگی این نهاد راهبر در معاونت راهبردی قوه قضاییه هم تصویب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ساماندهی کودکان زباله گرد اجرا می شود

طرح ساماندهی کودکان زباله گرد اجرا می شود