مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 00:552023-10-11ورزشي

کم تحرکی و بیماری های غیرواگیردار عامل 80 درصد فوت ها در کشور


رییس فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توجه بیشتر به ورزش های همگانی تاکید کرد و گفت: 80 درصد فوتی ها در کشور ناشی از کم تحرکی و بیماری های غیرواگیردار است.

- ایسنا/سمنان رییس فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توجه بیشتر به ورزش های همگانی تاکید کرد و گفت: 80 درصد فوتی ها در کشور ناشی از کم تحرکی و بیماری های غیرواگیردار است.

علی خلیلی، 19 مهر در سفر به استان سمنان و در شورای تربیت بدنی سمنان اظهار کرد: بیش از 80 درصد فوتی های کشور ما به علت بیماری های غیر واگیر و به علت کم تحرکی و فعالیت ناکافی در بین شهروندان است که با توسعه ورزش های همگانی باید از فراوانی این تلفات و آسیب های ناشی از آن کاسته شود.

وی با اشاره زیان های ناشی از کم تحرکی در کشور تصریح کرد: 60 درصد هزینه های بیمه ای کشور صرف نگهداری سالمندان و نزدیک به 45 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماری های غیرواگیردار هزینه می شود که رقم بسیار بالایی است.

رییس فدراسیون ورزشهای همگانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ورزش همگانی را می توان با حداقل امکانات و در زمان کم و در هر مکانی انجام داد.

وی ادامه داد: توسعه ورزش های همگانی نیازمند حمایت شورای تربیت بدنی و اداره کل ورزش و جوانان استان از این هیئت در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم تحرکی و بیماری های غیرواگیردار عامل 80 درصد فوت ها در کشور

کم تحرکی و بیماری های غیرواگیردار عامل 80 درصد فوت ها در کشور