مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-01پزشكي

ورزش، کلید سلامتی در سالمندی


از بهترین ورزش ها برای سالمندانی که در سطح پایینی از توانایی هستند یا دچار بیماری های این دوران هستند پیاده روی حداقل سه روز در هفته و حدود 30 دقیقه است.

- ایسنا/قم یک مدرس دانشگاه یادآور شد: از بهترین ورزش ها برای سالمندانی که در سطح پایینی از توانایی هستند یا دچار بیماری های این دوران هستند پیاده روی حداقل سه روز در هفته و حدود 30 دقیقه است.

سازمان ملل در سال 1982 شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال 1990 این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.

روز جهانی سالمندان یک اکتبر2023 برابر با 9 مهرماه است، این روز و هفته سالمند با هدف آگاه سازی از شرایط و نیازهای سالخوردگی و تکریم افراد سالمند گرامی داشته می شود.

شعار بزرگداشت روز جهانی (9 مهر ماه) و هفته ملی سالمندان 1402 از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق سالمندان اعلام شده است.

بازنشستگی نیز مانند دیگر دوره های زندگی ویژگی های خود را دارد؛ می تواند مزایا و معایبی برای فرد به همراه داشته باشد و در همین راستا نیاز به آماده شدن و مهارت یابی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش، کلید سلامتی در سالمندی

ورزش، کلید سلامتی در سالمندی