مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-18اقتصادي

افزایش سطح کشت کلزا در ایلام با تأمین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: با تأمین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی، شاهد افزایش سطح کشت کلزا در استان هستیم.

- ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: با تأمین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی، شاهد افزایش سطح کشت کلزا در استان هستیم.

دکتر صادق علیمرادی درگفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از راه های افزایش سطح کشت کلزا، تامین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی است که در این راستا استفاده از روش های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره ای و محافظت از منابع آبی نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه تامین به موقع آب در شبکه های آبیاری و زهکشی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح کشت محصولات دارد، تصریح کرد: رشد بهتر و بهبود عملکرد گیاهان، مقاومت به خشکسالی، بهبود بهره وری آب و کاهش بروز بلاست ها و آفات از مهم ترین اثرات تامین به موقع آب در شبکه های آبیاری و زهکشی است که می تواند عملکرد کشاورزی را بهبود، محصولات را افزایش و به افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور کمک کند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان تصریح کرد: در همین راستا تاکنون بیش از 8500 هکتار از اراضی دهلران تحت کشت کلزا قرار گرفته که پیش بینی می شود یکی از 3 شهرستان برتر کشور در کشت کلزا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سطح کشت کلزا در ایلام با تأمین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی

افزایش سطح کشت کلزا در ایلام با تأمین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی