مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-02بين الملل

تظاهرات یک میلیون نفری مخالفان در ورشو/در لهستان چه خبر است؟


فراخوان برپایی این تظاهرات که با هدف بسیج رای دهندگانِ مخالف دولت سازمان دهی شد از سوی دونالد توسک، نخست وزیر سابق و رهبر بلوک احزاب میانه رو در تشکلی سیاسی موسوم به «ائتلاف مدنی» صورت گرفته بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، حزب پوپولیست و ملی گرای قانون و عدالت به رهبری یاروسلاو کاچینسکی، به رغم تنش های موجود با اتحادیه اروپا و انتقاد هایی که به دلیل زیر سوال رفتن حاکمیت قانون در این کشور برانگیخته، همچنان با دست کم 35 درصد آرا پیشتاز نظرسنجی ها است.

شمار بسیار زیادی از حامیان جریان اپوزیسیون روز یکشنبه در پایتخت لهستان علیه دولت ناسیونالیست و عوام گرای حاکم بر این کشور تظاهرات کردند.

این تظاهرات گسترده که به گفته مسئولان شهرداری ورشو حدود یک میلیون نفر در آن شرکت داشتند، دو هفته قبل از برپایی انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در پایتخت لهستان برگزار شد.

فراخوان برپایی این تظاهرات که با هدف بسیج رای دهندگانِ مخالف دولت سازمان دهی شد از سوی دونالد توسک، نخست وزیر سابق و رهبر بلوک احزاب میانه رو در تشکلی سیاسی موسوم به ائتلاف مدنی صورت گرفته بود.

آقای توسک که خود نیز در جمع تظاهرکنندگان حضور یافته بود برای تهییج بیشتر آنها در ابتدای سخنانش گفت: می خواهم به شما بگویم که ما بیش از یک میلیون نفر هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات یک میلیون نفری مخالفان در ورشو/در لهستان چه خبر است؟

تظاهرات یک میلیون نفری مخالفان در ورشو/در لهستان چه خبر است؟