مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 14:552023-09-28اقتصادي

تأکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و تولید


وزیر علوم با بیان اینکه اتکای صرف به مزیت های نسبی و طبیعی موجود تنها راه پیشرفت کشور نیست، گفت: باید با ابزار علم برای کشور مزیت های جدید ایجاد کنیم و از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت بهره ببریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و رییس صندوق شکوفایی و نوآوری در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: نگاه دنیا به علم و فناوری و پدیده های نوظهور ویژه است و اگر ما این نگاه ویژه را به این حوزه نداشته باشیم از دنیا عقب می مانیم.

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، میکرو الکترونیک و صنعت رباتیک و علوم شناختی حوزه هایی هستند که نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه هستند.

زلفی گل افزود: کشورهای پیشرفته به مزیت های نسبی سرزمین خود اکتفا نمی کنند و با علم و فناوری، برای خود مزیت جدید ایجاد می کنند.

وزیر علوم گفت: علم و دانش ابزار تولید قدرت نرم هستند که راه ارزان توسعه و پیشرفت محسوب می شود و هم در رشته های علوم انسانی و هنر و هم علوم فنی و مهندسی، زمینه تولید اقتدار و قدرت نرم وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و تولید

تأکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و تولید