مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-03سياسي

وحدتی که در سنت مردم دیده می شود


یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه در خراسان جنوبی گفت: علمای دینی منطقه خراسان جنوبی از اهل سنت و تشیع از قدیم رفتاری وحدت گونه داشتند که این امر در بین مردم نیز رواج یافته است.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه در خراسان جنوبی گفت: علمای دینی منطقه خراسان جنوبی از اهل سنت و تشیع از قدیم رفتاری وحدت گونه داشتند که این امر در بین مردم نیز رواج یافته است.

حسین زنگویی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی از آن مناطقی بوده که تاریخ در آن نزاعی را بین شیعه و سنی ثبت نکرده است چراکه بزرگان ما وظیفه مند بوده و هر کدام سعی کردند نقش خود را در استحکام پایه های اسلام ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم ببینیم بزرگان ما در این منطقه از اهل سنت و تشیع چگونه زندگی می کردند باید به دو بخش آثار و آیین ها توجه کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: لامع درمیانی عالم اهل سنت است که 14 مدیحه و غزل در باب امورات دینی دارد؛ حتی در مورد ائمه اطهار(ع) اشعاری دارد؛ وقتی عالم سنی این گونه عمل می کند مردم از او یاد می گیرند.

زنگویی بیان کرد: شیخ محمد باقر گازاری از علمای بزرگ شیعی است که در بیرجند معروف است به برپایی جشن هایی با حضور اهل سنت و تشیع؛ وی هیچ گاه در جشن هایی که برای ائمه اطهار(ع) برگزار می کرد به اهل سنت و اهل تشیع به تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدتی که در سنت مردم دیده می شود

وحدتی که در سنت مردم دیده می شود