مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:202023-10-02اقتصادي

5 تا از بزرگترین موتور های جهان که واقعاً عظیم هستند


در این مطلب بزرگترین موتور های جهان در صنعت خودرو، هوافضا و… را معرفی می کنیم؛ پیشرانه های عظیمی که ارقام آن ها هر کسی را به تعجب وا می دارند.

- گجت نیوز نوشت: موتورها، یکی از اختراعات اساسی تاریخ بشریت، قلب های تپنده وسایل نقلیه اند که هر روز کل دنیا را به حرکت درمی آورند؛ از خودروهای سواری جمع و جور برای رفت و آمدهای روزانه و کشتی های عظیم الجثه ای که وظیفه حمل چندین تن بار را بر عهده دارند تا راکت هایی که سفر به فضای دوردست را ممکن می کنند.

در این مطلب به 5 مورد از بزرگترین موتورهای جهان در حوزه های مختلف می پردازیم؛ از موتور راکت پروژه سفر به ماه ناسا تا موتور 25 هزار لیتری کشتی های باربری ساخته شرکت وارتسیلا.

بیست آو تورین خودروساز ایتالیایی فیات در سال 1910، وقتی هنوز صنعت خودرو کاملاً شکل نگرفته بود، موتوری را ساخت که بر خلاف انتظار، کماکان دارای عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جهان است؛ حتی آن را بزرگترین موتور به کار رفته در یک خودرو سواری می دانند.

البته هرچند هنوز از لحاظ ابعاد بین رکوردداران جا گرفته، وقتی بحث خروجی در میان باشد، امروزه حرفی برای گفتن ندارد.

داستان از این قرار است: فیات برای شکستن رکورد سرعت زمینی که سال­ ها در اختیار خودرو بلیتزن بنز بود، فیات S76 ملقب به بیست آو تورین (Beast of Turin) را با یک پیشرانه عظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 تا از بزرگترین موتور های جهان که واقعاً عظیم هستند

5 تا از بزرگترین موتور های جهان که واقعاً عظیم هستند