مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:152023-09-25اجتماعي

میراث نهفته در غارهای بجستان


 بهار سال جاری در بازدیدی که به همراه رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان و یکی از اعضاء انجمن غارشناسی استان خراسان رضوی از یکی از غارهای شهرستان بجستان داشتیم، - ایسنا/خراسان رضوی  بهار سال جاری در بازدیدی که به همراه رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان و یکی از اعضاء انجمن غارشناسی استان خراسان رضوی از یکی از غارهای شهرستان بجستان داشتیم، میراث ارزشمندی را مشاهده کردیم که باعث شگفتی بود؛ غارهایی که به گفته غارشناسان دارای تزیینات غارشناسی به خصوصی است که با غارهای مکزیک و اسپانیا برابری می کند اما تاکنون کمتر به این میراث طبیعی بها داده شده است.

تصور وجود چنین غارهایی آن هم در منطقه گرم و خشک بجستان شاید دور از ذهن باشد، اما به گفته صاحبنظران منطقه یونسی بجستان از مناطق غارخیز استان است و این منطقه غارهای منحصر به فردی را در دل خود جای داده است.

عضو انجمن غار و غارشناسی ایران در همین خصوص در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: غارهای شهرستان بجستان معمولاً در منطقه یونسی واقع شده اند و کوه هایی که غارها در آن ها قرار گرفته اند، بیشتر از جنس آهک های ماسه ای هستند که با نام تجاری مرمریت معروفند.

شیرین بهادری نیا تصریح کرد: بیشتر ارتفاعات منطقه یونسی از مرمریت های قرمز رنگ تشکیل شده و معادن بهره برداری مرمریت در منطقه در حال کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث نهفته در غارهای بجستان

میراث نهفته در غارهای بجستان