مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-10سياسي

نظر سازمان هواشناسی درباره بارورسازی ابرها


رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارورسازی ابرها یک اقدام علمی است که در بسیاری از کشورها انجام می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، چندی پیش ویدیویی مبنی بر بارورسازی ابرها با پهپاد منتشر شد.

این موضوع نخستین بار نیست که رسانه ای شده است اما همواره این پرسش مطرح بوده که آیا این کار بر افزایش بارش موثر است یا خیر؟ به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی به طور کلی بارورسازی ابرها موضوعی تحقیقی است که در برخی کشورها در حال انجام است که منعی برای انجام آن دیده نمی شود ولی این کار می بایست بر اساس اصول و شناخت علمی از سامانه های جوی و ابری و برهمکنش های درون ابر و مبتنی بر نتایج و سنجش های فنی و علمی توسعه داده شود و نمی توان در تمام سامانه های ابری و در همه مناطق از بارورسازی نتایج مثبت انتظار داشت.

  صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا در واکنش به ویدیوهای منتشر شده مبنی بر بارورسازی ابرها با پهپاد اظهار کرد: اقدام به بارورسازی ابرها پایه علمی دارد و در بسیاری از کشورها نیز بارورسازی ابرها با پهپاد انجام شده است.

باتوجه به اینکه کشور ما نیز از نظر صنعت پهپاد یک کشور پیشرو است، به طور قطع می توان این کار را انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر سازمان هواشناسی درباره بارورسازی ابرها

نظر سازمان هواشناسی درباره بارورسازی ابرها