مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-09بين الملل

آیا عربستان سعودی می خواهد به یک قدرت هسته ای تبدیل شود؟


اگرچه سعودی ها مدعی اند که آنها فقط برای توسعه «استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف» برنامه ریزی می کنند، اما این نگرانی وجود دارد که برنامه هسته ای آنها در مقطعی در آینده، - اگرچه سعودی ها مدعی اند که آنها فقط برای توسعه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف برنامه ریزی می کنند، اما این نگرانی وجود دارد که برنامه هسته ای آنها در مقطعی در آینده، فراتر از این برود.

خبر اخیر عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی مبنی بر اینکه این کشور در حال برنامه ریزی برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای خود است، برای کسانی که با سیاست های این کشور آشنا هستند، تعجب آور نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از شبکه خبری BBC؛ علاقه عربستان به توسعه انرژی هسته ای به سال 2010 بازمی گردد، که شهر ملک عبدالله برای انرژی های اتمی و تجدیدپذیر با فرمان سلطنتی پایه گذاری شد.

در سال 2018، دولت عربستان سعودی قصد خود را برای افزودن انرژی اتمی صلح آمیز به ترکیب انرژی ملی، به منظور کمک به برآوردن الزامات توسعه پایدار ملی مطابق با چشم انداز بلندپروازانه 2030 پادشاهی اعلام کرد.

اگرچه سعودی ها مدعی اند که آنها فقط برای توسعه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف برنامه ریزی می کنند، اما این نگرانی وجود دارد که برنامه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا عربستان سعودی می خواهد به یک قدرت هسته ای تبدیل شود؟

آیا عربستان سعودی می خواهد به یک قدرت هسته ای تبدیل شود؟