مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 14:152023-09-28بين الملل

ناتو هواپیماهای شناسایی در نزدیکی روسیه مستقر می کند


ناتو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، این ائتلاف هواپیماهای شناسایی «سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد» (آواکس) را به طور موقت در لیتوانی مستقر خواهد کرد تا بر فعالیت های نظامی روسیه نظارت کند.

- ناتو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، این ائتلاف هواپیماهای شناسایی سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد (آواکس) را به طور موقت در لیتوانی مستقر خواهد کرد تا بر فعالیت های نظامی روسیه نظارت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناتو در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف ناتو به طور موقت هواپیماهای نظارتی سامانه آواکس را در لیتوانی مستقر خواهد کرد.

ائتلاف غربی همچنین خبر داده نخستین فروند از این دو هواپیمای نظارتی امروز وارد لیتوانی خواهد شد و برای نظارت بر فعالیت های نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای این ائتلاف پروازهایی را انجام خواهد داد.

پیش از این، خبرگزاری رینووستی روسیه گزارش داده بود اعضای ناتو در ماه های اخیر تعداد پروازهای شناسایی خود بر فراز دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه را به میزان چشمگیری افزایش داده اند.

طبق این گزارش، تعداد چنین پروازهایی از فصل بهار به بعد سه برابر شده و از هفت پرواز در هفته به 21 پرواز افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو هواپیماهای شناسایی در نزدیکی روسیه مستقر می کند

ناتو هواپیماهای شناسایی در نزدیکی روسیه مستقر می کند