مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-15سياسي

تداوم مصرف سرانه 50 کیسه پلاستیکی در سال!


هر یک از ما به طور متوسط در سال 50 کیسه پلاستیکی می خوریم؛ عددی که می بایست در این ایام سال به 40 عدد کاهش پیدا کرده باشد، اما این گونه نشد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، در پی برگزاری اجلاس مجمع محیط زیست ملل متحد (UNEA-5) در اسفندماه 1400 در کنیا، قطعنامه ای به تصویب رسید که پر سر و صدا بود و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

قطعنامه ای که از ترکیب 4 پیشنهاد شکل گرفت و این امیدواری را به دنبال داشت که بتواند برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (یونپ) و کشور های عضو در راستای تدوین پیمان و ابزار های الزام آور برای کاهش آلودگی های پلاستیکی در همه اشکال و در همه مکان ها (خشکی و دریا) در جهان را محقق کند.

مصوبه ای که در ایران با عنوان حذف پلاستیک با ضخامت کمتر از 25 میکرون شناخته می شود و کمی بعد از تصویب در اجلاس یاد شده، به تاکید علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان، تدوین آیین نامه مربوط به آن در دستور کار دولت قرار گرفت و اتفاقا با سرعت و شتاب خوبی هم پیش رفت تا جایی که شش هفت ماه بعد از تصویب در آن مجمع جهانی، در کشورمان به تصویب رسید.

ماحصل کار، آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی بود که در بیستمین روز مهرماه 1401 در هیات وزیران به تصویب رسید و در ماده 2 آن تاکید دارد که تولیدکنندگان کیسه های پلاستیکی با ضخامت کمتر از 25 میکرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم مصرف سرانه 50 کیسه پلاستیکی در سال!

تداوم مصرف سرانه 50 کیسه پلاستیکی در سال!