مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:152023-09-30بين الملل

ماجرای مردی با چمدان پر از اسکناس در کودتای 28 مرداد


کودتای 28 مرداد یکی از نشانه های سرسپردگی حکومت پهلوی به غرب بود و زمینه سقوط دولت مصدق و بازگشت محمدرضا پهلوی به قدرت که در آن زمان به خارج از کشور (از رامسر به بغداد) گریخته بود را فراهم کرد.

- فارس پلاس؛ خط رهبری – یک روز آمریکا یک مأموری را فرستاد ایران با یک ساک پول، دلار، اسم آن مأمور هم ثبت شده و همه می شناسند: کیم روزولت؛ اسمش کیم روزولت بود.

اینها چیزهای پنهانی نیست؛ اینها یک چیزهایی است که آن روز پنهان بود، بعدها آشکار شده.

یک مأمور را با یک کیف پول، با یک چمدان پول میفرستد ایران، یک کودتایی مثل کودتای بیست وهشتم مرداد را به وجود می آورد! با توطئه ی آمریکا و انگلیس، مشترکاً، و به دست یک مأمور آمریکایی که پول آورد اینجا و بین اراذل و اوباش و افراد گوناگون تقسیم کرد، کودتای بیست وهشتم مرداد را درست کردند، یک دولتی مثل دولت مصدّق را سرنگون کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 1402/06/20 رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ضمن بحث درباره ی نشانه های افول قدرت آمریکا، طی یک بازخوانی تاریخی ماجرا کودتای آمریکایی ها علیه دکتر مصدق را مورد اشاره قرار دادند.

فارس پلاس در این گزارش ضمن بررسی زمینه های شکل گیری کودتای انگلیسی – آمریکاییِ 28 مرداد 1332 علیه نهضت ملی شدن صنعت نفت و دولت دکتر مصدق، به بازخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای مردی با چمدان پر از اسکناس در کودتای 28 مرداد

ماجرای مردی با چمدان پر از اسکناس در کودتای 28 مرداد