مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-01پزشكي

کدام کودکان مستعد کم شنوایی هستند؟


رییس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به علل اکتسابی کم شنوایی، گفت: علل اکتسابی به این معنا است که فرد طی دوران زندگی خود براثر ابتلا به معضلاتی مانند سرخک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،  نسرین گوهری، رییس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران گفت: تشخیص کم شنوایی از بدو تولد صورت می گیرد.

ما قانونی به نام یک سه شش داریم به این معنی است که تا یک ماهگی غربالگری شنوایی، تا سه ماهگی تشخیص و تا شش ماهگی باید موضوع مداخله انجام گیرد.

وی ادامه داد: در کنگره ای که از سوی سازمان جهانی ناشنویان در سال 1957 در شهر رم برگزار شد، مقرر شد 30 دسامبر مصادف با درگذشت دکتر شرایر اولین رییس فدراسیون ناشنوایی به عنوان روز ناشنوایی نامگذاری شود.

رییس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی کم شنوایی، هدف از این کار را حمایت از حقوق ناشنوایان، برقراری فرهنگ ارتباطی با آنان و همچنین آگاهی تمامی سیاستمداران و عموم مردم به منظور توجه بیشتر به ناشنوایان اعلام کرد.

گوهری به شیوع اختلال کم شنوایی اشاره کرد و گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، یک تا چهار در هر هزار تولد زنده کم شنوایی وجود دارد، اما در کشور ما 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کودکان مستعد کم شنوایی هستند؟

کدام کودکان مستعد کم شنوایی هستند؟