مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 08:402023-10-10اقتصادي

طغیان کرم گلوگاه و از بین رفتن 40 درصد انار فردوس


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: امسال بیش از سال های گذشته شاهد طغیان کرم گلوگاه در سطح باغات شهرستان هستیم و برهمین اساس پیش بینی کارشناسان حاکی از این است که 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش محصول انار باشیم.

- علی امیرزاده، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فردوس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: امسال بیش از سال های گذشته شاهد طغیان کرم گلوگاه در سطح باغات شهرستان هستیم و برهمین اساس پیش بینی کارشناسان  حاکی از این است که 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش محصول انار باشیم.

وی سطح زیرکشت انار را در شهرستان فردوس هزار و 900 هکتار اعلام کرد وگفت: پیش بینی برداشت انار در سال جاری 19 تا 20 هزارتن است.

به گفته وی چنانچه بخواهیم خسارت کرم گلوگاه انار را به حداقل ممکن کاهش دهیم نیازمند همکاری همه جانبه همه باغداران هستیم تا در طول فصل نسبت به جمع آوری انارهای آلوده ازروی  درختان وسطح باغات اقدام کنند و در صورتی که این اقدام همگانی نباشد تأث یرآنچنانی نخواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس ادامه داد: بنابراین صاحبان باغ هایی که درخارج ازشهرستان هم هستند باید با حضور خود در باغ نسبت به جمع آوری انارهای پوسیده و آلوده به کرم گلوگاه انار اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان کرم گلوگاه و از بین رفتن 40 درصد انار فردوس

طغیان کرم گلوگاه و از بین رفتن 40 درصد انار فردوس