مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 21:052023-09-24اقتصادي

یک سال پربارش نباید گول مان بزند/ آب را به درستی مصرف کنیم


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه منابع آبی ما محدود است، گفت: فراوانی یک سال بارش، نباید ما را گول بزند و همواره باید آب را به درستی مصرف کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احد وظیفه با بیان اینکه رفتارهای گذشته در حوزه اقلیم درست نبوده است، گفت: منابع آبی ما محدود است و در منطقه اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار داریم و رفتار ما نیز باید مطابق با آن می بود ولی رفتارها با کاهش شدید و از بین رفتن منابع زیر زمینی و آب شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که شرایط بدتر از گذشته است و ادامه این روند منجر می شود شرایط بدی در پیش باشد، گفت: با افزایش گازهای گلخانه ای در جهان نگران آینده هستیم و می خواهیم با کاهش گازهای گلخانه ای تا حدی جلوی افزایش دما را بگیریم تا تغییر اقلیم کنونی که عواقب ناگواری را تحمیل می کند، خنثی شود.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ابراز امیدواری کرد بارندگی خوب باشد و در عین حال تاکید هم کرد که یک سال بارندگی خوب نمی تواند منابع آبی را جبران کند؛ در حالی که دشت های شور ممنوعه اعلام شدند و اضافه برداشت از آن ها در جریان است که پایداری محیط زیست را با اخلال روبه رو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال پربارش نباید گول مان بزند/ آب را به درستی مصرف کنیم

یک سال پربارش نباید گول مان بزند/ آب را به درستی مصرف کنیم