مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-09اجتماعي

والدین پیامدهای هر انتخابی را برای نوجوانان مشخص کنند


کارشناس روان شناس بالینی و روانشناس کودک دلیجان گفت: به والدین توصیه می شود برای تقویت مسوولیت پذیری نوجوانان، پیامدهای هر انتخابی را برای نوجوانان مشخص کرده و سپس حق انتخاب را به خود او بدهند.

- زینب محمدی در  گفت وگو با خبرنگار فارس در دلیجان اظهار کرد: نوجوانی، مرحله استقلال و مرحله ای است که کودک با انتقال از دوره کودکی وارد دنیای بزرگسالی می شود و فرایند اجتماعی شدن را فرا می گیرد.

وی افزود: این دوره انتقالی به اندازه ای چالش برانگیز است که از آن تحت عنوان دوران بحران نام برده می شود،نوجوانان در این دوره تغییرات برجسته ای به لحاظ جسمانی، شناختی و هیجانی از خود بروز می دهند.

کارشناس روان شناس بالینی و روانشناس کودک دلیجان گفت: نوجوانی که در دوران کودکی سر به زیر و گوش به فرمان بود، حالا بر استقلال خود پافشاری می کند، او که در دوران کودکی فقط می توانست در مورد موضوعات عینی به گفت و گو بنشیند، در این مرحله در مورد موضوعات انتزاعی نیز می تواند فکر کند و فرضیه بسازد.

محمدی با بیان اینکه در این دوره روابط کودک با همسالانش شدت می گیرد و ارتباطش با والدین کم می شود، که این یکی از موضوعات چالش برانگیز میان نوجوان و والدین  است، افزود: در این دوران نوجوان پرخاشگرتر شده و زود عصبانی می شود،تغییرات جسمانی نظیر افزایش قد و وزن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین پیامدهای هر انتخابی را برای نوجوانان مشخص کنند

والدین پیامدهای هر انتخابی را برای نوجوانان مشخص کنند