مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 07:002023-10-04فرهنگي

جشنواره موسیقی اقوام ایرانی موجب اعتلای موسیقی ایران می شود


برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در شهر خلاق موسیقی با حضور استان های مختلف کشور فرصتی مغتنم برای شناساندن دقیق و اعتلای موسیقی اقوام ایرانی به ویژه موسیقی کردستان است.

- سیدانور رشیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، از کردستان به عنوان مهد موسیقی و آواها و نواها نام برد و اظهار کرد: برخورداری از پشتوانه تاریخی و بهره مندی از بزرگان و نامداران عرصه موسیقی و ریشه دار بودن موسیقی و آواهای مختلف در میان مردمان این خطه سنندج را خاستگاه موسیقی جهان کرده است.

وی گفت: کردستان در کنار طبیعت بکر و زیبا از ظرفیت های هنری قابل توجهی به ویژه در حوزه موسیقی برخوردار است، استانی که به عنوان پایتخت دف جهان شناخته شده و آواها و نواهای ماندگار آن از سیاچمانه منطقه اورامان تا موسیقی لیلاخ و نواهای عرفانی و خانقاهی آن در نوع خود بی نظیر است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع کردستان در حوزه موسیقی به واسطه وجود هنرمندانی چون خانواده ها کامکارها، عندلیبی ها، تعریف ها، یوسف زمانی ها و غوثی ها، صفوتی ها و.

  بدست آمده که هر کدام یکی از حلقه های زنجیره طلایی موسیقی کردستان هنر خیز بوده و هستند.

موسیقی کردستان پر از محتواست رشیدی با تاکید براینکه موسیقی بخشی مهم از فرهنگ مردم کرد است، گفت: البته این موسیقی تنها به معنی آلات و یک سری آه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره موسیقی اقوام ایرانی موجب اعتلای موسیقی ایران می شود

جشنواره موسیقی اقوام ایرانی موجب اعتلای موسیقی ایران می شود