مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 12:452023-10-08اجتماعي

اسباب بازی در فرآیند رشد روانی کودک چه تاثیری دارد؟


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اسباب بازی علاوه بر اینکه برای کودکان جذابیت دارد، می تواند باعث افزایش قوای فکری کودکان نیز شود.

- ابراهیم زره ساز در گفت وگو با ایسنا در خصوص ویژگی هایی که یک اسباب بازی باید داشته باشد، اظهار کرد: تناسب، برانگیختن حس کنجکاوی و خلاقیت، واقع گرایی و سازگاری با حقیقت، ایجاد تحرک و به کار انداختن اعضای بدن، ظاهر جذاب و جنس مناسب و در نهایت تقویت قوای فکری و انتقال ارزش های مثبت از جمله ویژگی های یک اسباب بازی خوب به شمار می رود.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه اسباب بازی در فرآیند رشد روانی کودک چه تاثیری دارد، گفت: پرورش قوای ذهنی کودک و نوجوان در تمامی ابعاد زندگی نیز تاثیرگذار است و بازی های فکری با پشتوانه دانش روان شناسی و علوم تربیتی طراحی می شود که می تواند در مرحله انتخاب اسباب بازی مناسب گزینه بسیار خوبی برای خانواده ها نیز باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از بازی های فکری پتانسیل فراوانی دارند که باعث می شود تفکرات و دقت کودک افزایش پیدا کند.

شاید بتوان گفت علاوه بر اینکه اسباب بازی یا بازی های سرگرمی جذابیت دارند، منجربه تقویت بخش قوای فکری، استدلال و منطق کودک و همچنین ارزش گذاری به بسیاری از مفاهیمی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسباب بازی در فرآیند رشد روانی کودک چه تاثیری دارد؟

اسباب بازی در فرآیند رشد روانی کودک چه تاثیری دارد؟