مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 16:002023-10-18سياسي

آغاز تدوین سیاست های تبدیل منابع طبیعی به دارایی های مولد و پایدار


مشاور رییس جمهور از آغاز تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی در راستای تبدیل منابع طبیعی به دارایی های مولد و پایدار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، محمدهادی زاهدی وفا در اولین جلسه کارگروه تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی اظهار داشت: ایران ازنظر منابع طبیعی جزء 10 کشور غنی دنیا است و هم از لحاظ معدنی و هم ازلحاظ ذخایر هیدروکربوری شرایط مناسبی داریم.

وی گفت: استفاده مؤثر از این منابع درگرو فهم مشترک همه اجزاء حاکمیت از آن و داشتن به نقشه راه مشترک برای پیشرفت کشور در این زمینه است ، در حال حاضر حتی یک حسابداری ساده از میزان ذخایر کشور نداریم که بر اساس آن سیاست گذاری و برنامه ریزی صورت بگیرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه در اصل 45 قانون اساسی موارد مهمی در مورد انفال و ثروت های عمومی ذکر کرده، تصریح کرد: متأسفانه در این سال ها توجهی به این اصل نشده و عملاً ارتباط عمودی این اصل قانون اساسی و سیاست ها و قوانین بعدی روشن نیست.

زاهدی وفا اضافه کرد: مقام معظم رهبری به اصل 45 قانون اساسی و موضوع منابع طبیعی و عدالت بین نسلی توجه ویژه ای دارند و بر اساس رهنمودهای ایشان بهره برداری از منابع طبیعی باید به سرمایه های مولد و پایدار تبدیل شوند و برای تحقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تدوین سیاست های تبدیل منابع طبیعی به دارایی های مولد و پایدار

آغاز تدوین سیاست های تبدیل منابع طبیعی به دارایی های مولد و پایدار