مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:102023-09-27بين الملل

آمریکا کمک به گابن را معلق کرد


وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن تعدادی از برنامه های کمک های خارجی خود را که دولت گابن از آنها سود می برد، در پی کودتای ماه گذشته میلادی در این کشور آفریقایی معلق می کند.

- وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن تعدادی از برنامه های کمک های خارجی خود را که دولت گابن از آنها سود می برد، در پی کودتای ماه گذشته میلادی در این کشور آفریقایی معلق می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، دولت آمریکا برنامه هایی را که به دولت گابن کمک می کنند معلق می کند اما به دیگر فعالیت ها نظیر فعالیت های دیپلماتیک و کنسولی در این کشور در راستای پشتیبانی از شهروندان آمریکایی ادامه می دهد و اقدام اخیرش همراستا با گامهایی است که جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آمریکا، اتحادیه آفریقا و دیگر شرکای بین المللی اتخاذ کرده اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که توسط وزارتخانه تحت امرش منتشر شد، نوشت: دولت آمریکا برخی برنامه های کمکهای خارجی که به دولت گابن سود می رسانند را موقتا متوقف کرده و همزمان مداخله اعضای ارتش این کشور را بر خلاف قانون اساسی ارزیابی می کنیم.

افسران ارتش گابن روز 30 اوت قدرت را در این کشور در دست گرفته و نتایج انتخابات ریاست جمهوری که طبق آن علی بونگو، رییس جمهور این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا کمک به گابن را معلق کرد

آمریکا کمک به گابن را معلق کرد