مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 16:052023-10-05پزشكي

باورهای غلط درباره سرماخوردگی


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه درباره سرماخوردگی و علل رایج ابتلا به آن باورهای مختلفی وجود دارد، گفت: برخی از این باورها درست و برخی دیگر اساسا غلط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افشین منیری با اشاره به اینکه تشخیص تفاوت بین آنفلوانزا و سرماخوردگی می تواند دشوار باشد، اظهار کرد: سرماخوردگی تقریبا همیشه بدون ایجاد هیچ گونه مشکل جدی برطرف می شود، درحالی که آنفلوانزا می تواند عارضه های جدی تری مثل عفونت ریه ایجاد کند.

وی افزود: تشخیص آنفلوانزا در اوایل بیماری می تواند به شما کمک کند تا به طور متناسبی آن را درمان کنید و احتمالا از عارضه های ثانویه آن جلوگیری کنید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، هشدار داد: اگر فرزند شما به علت یک بیماری زمینه ای، ریسک بالایی برای ابتلا به عارضه های ثانویه دارد، تشخیص سریع آنفلوانزا ممکن است فرصتی برای درمان بهتر را فراهم کند.

او با تاکید بر اینکه استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوانزا اقدامی کاملا بی ربط خواهد بود، توضیح داد: آنتی بیوتیک ها باکتری ها را می کشند درحالی که سرماخوردگی و آنفلوانزا توسط ویروس ها ایجاد می شوند و ویروس ها دسته ای از میکروب ها هستند که هیچ مشابهتی به باکتری ها ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای غلط درباره سرماخوردگی

باورهای غلط درباره سرماخوردگی